Eğitimde görsel ve işitsel araçlar öğrenmenin kalıcı izli
olmasını sağlama açısından çok önemli görülmektedir. Bir öğrenme etkinliği ne
kadar çok duyu organına hitap ederse öğrenme olayı da o kadar iyi ve kalıcı
izli olur.
A.B.D. Texas Üniversitesinde Philips tarafından yapılan
araştırma sonuçlarına göre, zaman faktörü sabit tutulduğunda hatırlama şu
yüzdelerle olmaktadır.
İnsanlar Okuduklarının %10 unu
İşittiklerinin %20 sini
Gördüklerinin %30 unu
Görüp işittiklerinin %50 sini
Söylediklerinin %70 ini
Yapıp söylediklerinin %90 ını hatırlamaktadırlar.
Görüldüğü gibi ne kadar çok duyu organı devreye girerse
hatırlama artıyor. Öğrencilerin öğrendiklerini daha çok hatırlayabilmeleri için
sınıf içinde çok ortamlı (multimedya) öğretme durumunun düzenlenmesi önemli
görülmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder